Minecraft 1.17 Nieuws: Snapshot 20W51A - Axolotls

Dit is alweer de vijfde snapshot van de in 2021 komende 1.17 Caves & Cliffs update. In eerdere snapshots zagen we al we al: poeder sneeuw, geiten, amethyst, kaarsen, koper & bundels.

Snapshots zijn door de developers van Minecraft gemaakt om spelers een kans te geven de nieuwe functies te testen en feedback te geven aan de Mojang developers. Er zijn snapshots op de Bedrock & Java editie van Minecraft, in dit artikel vertellen wij over de Java editie.

Nieuwe functies in 20w51A:

Axolotls

  • Gebaseerd op de ernstig bedreigde Mexicaanse salamander.
  • Is het eerste amfibisch tembaar dier in Minecraft.
  • Nu alleen nog via creatieve modus te krijgen, later te vinden in lush caves.
  • Komt voor in zes kleuren: geel, bruin, wit, lila, roze/paars en een zeldzame blauwe Axoltl.
  • Wanneer je een Axoltl beschermd geeft hij je regeneratie en verwijdert hij je mijnmoeheid.
  • Axoltls volgen je wanneer je een "emmer tropische vis" of een "losse tropische vis" vast hebt.
  • Speelt dood als hij beschadigd is, om zo levens er bij te krijgen.
  • Axoltls zijn te temmen door ze te vangen in een emmer, ze gaan dood als ze langer dan 5 minuten uit het water zijn goed opletten dus!
  • Vecht met drowneds en guardians, en zitten voor de grap achter vissen en inktvissen aan.

Gamerule: playersSleepingPercentage

Een nieuwe gameregel waarmee ingesteld kan worden welke percentage spelers moet slapen om de nacht over te slaan. Als je het insteld op 0 betekent het dat maar 1 speler hoeft te slapen om de nacht over te slaan. Standaard staat het op 100 als je het over 100 zet kan de nacht niet worden overgeslagen.

Sculk Sensor veranderingen

  • Het lopen op wol veroorzaakt geen trillingen meer.
  • Sculk Sensors maken geen geluid meer als ze volgelopen met water zijn.
  • Het gooien van een wol item op de grond verooorzaakt geen trillingen meer.
  • Het eten-start event is verwijdert, het eten-finish event is er nog steeds. Dit is gedaan om te verkomen dat de Sculk Sensor per ongeluk af gaat.
  • Er zijn ook veranderingen in de trillings frequenties, zie de tabel hier onder voor de volledige lijst:
Vibration Types Frequency Value
Step 1
Flap 2
Swim 3
Elytra Free Fall 4
Hit Ground 5
Splash, Wolf Shaking 6
Projectile Shoot 7
Projectile Land, Eating Finish, Entity Hit 8
Armor Stand Add Item 9
Block Close, Block Unswitch, Block Unpress, Block Detach, Dispense Fail 10
Block Open, Block Switch, Block Press, Block Attach 11
Block Place, Fluid Place, Flint And Steel Use 12
Block Destroy, Fluid Pickup 13
Fishing Rod Reel-In, Container Close, Piston Contract 14
Fishing Rod Cast, Container Open, Explode, Lightning Strike, Piston Extend 15

Overig

  • Shulkers en Bundles droppen nu hun items als ze kapot gaan bijvoorbeeld als ze in lava of vuur vallen. Dit voorkomt dat netherite armor dat er in zit kapot gaat.

Opgeloste bugs

  • MC-204146 - Netherite kan kapot branden wanneer het in een bundel is.
  • MC-176615 - Het is mogelijk om netherite kapot te maken wanneer het zich bevind in een opslag ruimte.
  • MC-203563 - Taart lijkt een fractie van een seconde opgegeten als je er een kaars op zet.
  • MC-203568 - Als je probeert een kaars op een taart met een kaars te plaatsen, wordt de kaars gedupliceerd.
  • MC-204058 - Het plaatsen van een kaars op een taart veroorzaakt desynchronisatie van je hongerdisplay.
  • MC-205057 - Voorbeeld van bundelinventaris bevindt zich niet in het midden in van het tooltipvenster.
  • MC-205212 - Desynchronisatie wanneer je een kaars op een taart zet in overlevingsmodus.
  • MC-207405 - Nether sterren kunnen worden opgeblazen wanneer ze in een bundel/shulker zitten.
  • MC-208082 - Het spel crashed wanneer een bericht wordt weergegeven in de chat tijdens het spelen met een verlopen sessie.

Speel nu!

Wil jij nu ook spelen? Bij PlanetNode kan dat nu al, er loopt zelfs een korting van 25% tot 24-12-2020 met code PRIJSVERHOGING. Dit is voor alle producten behalve domeinnamen.